دنـــیـــای شـــاعـــران

شعرهایی از شاعران محبوب و دوست داشتنی

دنـــیـــای شـــاعـــران

شعرهایی از شاعران محبوب و دوست داشتنی

دنـــیـــای شـــاعـــران

زندگی... جیره مختصری است،

مثل یک فنجان چای،

وکنارش عشق است،

مثل یک حبۂ قند،

زندگی راباعشق،

نوش جان بایدکرد.‎

"سهراب سپهری "


سهراب سپهری :

زندگی رسم خویشاوندی است

زندگی بال و پری دارد با وسعت مرگ

پرسشی دارد اندازه ی عشق

زندگی چیزی نیست که لب طاقچه ی عادت از یاد من و تو برود

زندگی حس غریبی است که یک مرغ مهاجر دارد

زندگی سوت قطاری است که در خواب پلی می پیچد

زندگی مجذور آیینه است

زندگی گل به توان ابدیت

زندگی ضرب زمین در ضربان دل ماست

زندگی هندسه ی ساده و یکسان نفسهاست

____________________________________________

_دوستان ممنون که به وبلاگم سرزدید
_لطفا نظر فراموش نشه...
اومدید یه نشون بزارید متوجه بشیم یکی اومده!:)

==> نظر یا پیشنهادی هم بود خوش حال میشم به اشتراک بزارید..

نکته: دوستان از اونجایی که من همیشه نیستم و گاهی دیر به دیر میتونم سر بزنم اگر نظر یا درخواستی دادید و برای جواب طول کشید خواستم اطلاع بدم وقتی ببینم قطعا جواب خواهم داد‌‌‌ .. سپاس ازحضور و نگاهتون..🌷

^_^
تشکر
آریانا (آرامش یک رویا)

با تشکر ویژه از دوست عزیز(^_^):
мдjiD ××آریایــــــــیها××

سیاه چاله زمان
نویسندگان

با دهانی جریده از فریاد

پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۹ ق.ظ


 با دو تا هندوانه زیر بغل

با همین جان لاغر و زردم

فکر کردم که می شود جنگید

فکر کردم فقط خودم مَردم 

مرد بیزار و خسته از بیداد


خواستم مثل آسمان باشم

منجیِ شهر نیمه جان باشم

آشیانِ پرندگان باشم

با همین دست خالی و سردم

توی این شهر ناکجا آباد


از همه سمت نیزه می بارید

به خودم آمدم تنم خارید!

گفتم از شهر دست بردارید

شب شد و سینه را سپر کردم!

مثل یک کوه سخت از فولاد


نعره برداشتم که ماه آمد!

مرد جنگاورِ سپاه آمد!

چگوارای بی کلاه آمد!

گرچه یک بی چراغ شبگردم

مثل یک برگ توی دستِ باد


همچنان با زبان شعر و غزل

همچنان مثل گنده لات محل

همچنان هندوانه زیر بغل

شور این قصه را در آوردم!

با دهانی جریده از فریاد


ماندم و سمت شهر چرخیدم

هیچ کس جز خودم نمی دیدم

وسطِ راه تازه فهمیدم

باز هم… باز هم غلط کردم!

حرف اهلِ محل به بادم داد


یک طرف اجتماع ترسوها

یک طرف دوستان و چاقوها

رو به رویم سپاه پرروها

باید از راه رفته برگردم!

راستی هندوانه ها افتاد!



شاعر: #مزدک_نظافت

****

با تشکر از دوست عزیز: 

мдjiD ××آریایــــــــیها××

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۲
آرامش یک رویا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی